חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

הפתרון החדשני לדלקות הברכיים

 

לא מעט אנשים סובלים מכאבי ברכיים. לעיתים מדובר על בעיה אשר נפתרת מאליה עם הזמן ולעיתים מדובר על בעיה הדורשת התערבות רפואית. חשוב לדעת כי הברך מהווה את אחד המפרקים החשובים ביותר בגוף האדם

 

לא מעט אנשים סובלים מכאבי ברכיים. לעיתים מדובר על בעיה אשר נפתרת מאליה עם הזמן ולעיתים מדובר על בעיה הדורשת התערבות רפואית. חשוב לדעת כי הברך מהווה את אחד המפרקים החשובים ביותר בגוף האדם. בברך ניתן למצוא את עצם הירך ואת פיקת הברך, עצמות רכות כגון: סחוס ורצועות אשר תפקידן הוא להחזיק את השרירים ואת העצמות יחד ולסייע לברך לנוע, את הסחוס אשר מתפקד ככריות לברכיים אשר רצים או הולכים על הרגליים ועוד. חשוב להבין כי בכל מקרה של כאבי ברכיים שאינם עוברים, חשוב ביותר לגשת לרופא מומחה בתחום שיבחן את הסיבה לכאב ויציע את הפתרון הטוב ביותר.

דלקות בברכיים- מה הגורמים?

ישנם כמה גורמים אפשריים לדלקות בברכיים שעלולות להסב לא מעט כאבים לאדם הסובל מהן. 

ֿבין הגורמים ניתן למצוא: דלקת במפרקים אשר גורמת לנוקשות ולכאב. ניתן למצוא כמה סוגים של דלקת מפרקים לרבות: דלקת ניוונית, שגרונית וגאוט. כל אלה יכולות להשפיע גם על המפרק של הברך ולגרום לכאב ונוקשות.

דלקת נוספת היא דלקת של הבורסה. הבורסה היא למעשה שקית קטנה שמכילה נוזל אשר מרפד ומשמן את המפרק. הדלקת המדוברת עלולה לגרום לכאבים חזקים, לנפיחות במפרק וכן לרגישות באזור.

עוד סוג של דלקת היא דלקת בגידים. מדובר על דלקת בגידים אשר מקיפים את הברך. הדלקת המדוברת עלולה לגרום לכאבים וכן לקושי להזיז את המפרק. היא יכולה לגרום לקושי בהזזת המפרק.

עוד סוג של כאב יכול לנבוע מקרע במיניסקוס. מדובר על חתיכת סחוס בצורת סי אשר מסייע בבלימת זעזועים ובייצוב המפרק. קרע במיניסוקס יכול לבוא לידי ביטוי בכאבים, נוקשות ונפיחות סביב הברך.

סוג נוסף של דלקת יכול לנבוע מנקע בפיקה של הברך שגרם לה לזוז מהמקום שלה. הדבר מוביל לנפיחות ולחוסר יציבות במפרק הברך.

עוד סוג של דלקת יכולה להיגרם כתוצאה מנקע או קרע ברצועה אשר תומכת בברך.

כאבים יכולים להיגרם גם מגאוט שהיא סוג של דלקת מפרקים אשר נגרמת כתוצאה מהצטברות של גבישי חומצת שתן במפרק הברך.

כמו כן, ישנן סיבות שונות הקשורות לאורח החיים של האדם שעלולות לגרום לדלקות לרבות: חוסר פעילות גופנית, השמנת יתר, טראומה, תאונה, שינויים הורמונליים ועוד.

מדוע חשוב לטפל בדלקות ברכיים בצורה נכונה?

דלקות ברכיים עלולות להשפיע בצורה ניכרת על אורח החיים של האדם. הדלקות יכולות להגביל אותו, לפגוע לו באיכות החיים וביכולת שלו לנהל פעילות יומיומית תקינה. לא פעם האדם יסבול מכאבי ברכיים בעיקר בלילה וזאת כתוצאה מהדלקות ובהתאם לכך, הוא יסבול מחוסר שינה ומחוסר תפקוד ביומיום. לעיתים הכאבים יהיו מאוד חזקים עד כדי שהוא יתקשה לבצע פעולות פשוטות לרבות: עליה במדרגות, הליכה, יציאה וכניסה מהמכונית ועוד.

תסמינים של דלקת ברכיים

לאחר שפונים לאבחון המצב ומתגלה כי מדובר על דלקת ברכיים, ישנן כמה שיטות לטפל בדלקת זאת: ניתן לטפל בה באמצעות משככי כאבים שאינם דורשים מרשם כגון: פרצטמול או איבופרופן. ניתן לטפל בהם באמצעות זריקות קורטיזון המסייעות בהפחתה של הדלקת ושל הכאבים בברך, ניתן לטפל באמצעות זריקת חומצה היאלורנית שהיא יכולה לסייע בשימון הברך ולהפחית את החיכוך, מה שיכול גם להקל את התסמינים. מדובר על שיטת טיפול חדשנית למדי שיכולה להקל באופן ניכר על כאבי ברכיים. כמו כן, ניתן להשתמש בחבישת סד בכדי לייצב את הברך ולהפחית דלקות וכאבים ובמקרים קיצוניים ניתן לבצע ניתוח החלפת מפרק ברך לצורך הקלת הכאב ולצורך שיפור תפקוד המפרקים. ההליך המדובר יכלול את הסרת מפרק הברך הפגוע והחלפתו במפרק מלאכותי אשר דומה למפרק ירך מלאכותי.

מי שיקבע את תוכנית הטיפול המתאימה יהיה רופא מומחה בתחום, אשר יבין את היקף הפגיעה וחומרת המצב ובהתאם לזה, יתאים לאדם טיפול שיכול לסייע לו.

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים