חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

5 טעויות שעלולות לעלות לך ביוקר במסגרת העבודה כעצמאי

 

כשעובד שכיר בבית עסק עושה טעויות, ברוב המקרים, גם אם מדובר בטעות גדולה הרי שהמעסיקים והמנהלים שלו מעניקים לו תמיכה, יש מספיק דרכים כיצד להתמודד הם ההשלכות של הטעות. בין אם הכוונה בהיבט הכספי ובין אם הכוונה בהיבטים אחרים

 

 כשעובד שכיר בבית עסק עושה טעויות, ברוב המקרים, גם אם מדובר בטעות גדולה הרי שהמעסיקים והמנהלים שלו מעניקים לו תמיכה, יש מספיק דרכים כיצד להתמודד הם ההשלכות של הטעות. בין אם הכוונה בהיבט הכספי ובין אם הכוונה בהיבטים אחרים. 

כשעצמאי עושה טעויות, זה מצב אחר לגמרי. הוא לרוב היחידי שיישא בתוצאות וישלם על כך, בכספו, במוניטין שלו, באובדן לקוחות, עד כדי מצב של פגיעה ממשית בפרנסה. לכן, הוא צריך להימנע מטעויות שעלולות לפגוע בו וביכולת שלו להתפרנס באופן משמעותי. 

ישנן טעויות שונות שעצמאי עלול לעשות, כאשר הוא יכול להימנע מהן. טעויות שנובעות מסיבות שונות, החל מחוסר ניסיון, חוסר הבנה, מחשבה שהוא יודע יותר טוב מכולם או עבודה בגישה של "יהיה בסדר". 

אי רכישת ביטוח אחריות מקצועית

כל עצמאי זקוק לביטוח אחריות מקצועית מסיבה פשוטה - הוא לא יודע מתי עלול למצוא את עצמו בסיטואציה בה לקוח או גורם אחר תובע אותו על רקע מקצועי, בין אם זה בגלל טענה לרשלנות, עבודה לא מקצועית או דברים אחרים. 

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית נועדה לספק כיסוי למבוטח במקרה של תביעות משפטיות נגדיות על רקע דברים שקשורים לעסק. בהיעדר פוליסה כזו, הרי שהוא יצטרך לשלם את הפיצויים מכיסו, דבר שיכול לגרום לו נזק כלכלי עצום. 

בהתאם לזאת, יש חשיבות רבה לרכישת ביטוח מתאים. רצוי לקרוא כל מה שצריך לדעת אודות ביטוח אחריות מקצועית ובלבדוק האם הפוליסה כוללת סעיפים המותאמים לצרכים של המבוטח, לתנאים הרלוונטיים עבורו, בין אם זה בהיבט הכלכלי ובין אם זה בהיבטים אחרים.
פוליסה שתכסה ותגן עליו מפני כל תביעה אפשרית, בסכומים הרלוונטיים לאופי של העסק שלו. 

חוסר בתוכנית עסקית

אחת הטעויות הגדולות שעצמאים רבים עושים היא אי כתיבת תוכנית עסקית שתלווה אותם במהלך השנה. תוכנית זו חיונית בשביל שיהיה ניתן לבצע תהליכים בצורה נכונה ולהימנע מהוצאות כספיות מעבר ליכולותיו, מה עלול לפגוע בהם.

בעיה בתזרים כסף

הרבה יותר קשה לעצמאי להתנהל בשוק מאשר לבית עסק, בוודאי בשנים הראשונות בתחום. לכן חשוב מאוד לשמור כסף בצד. כסף שלא נוגעים בו אלא אם אין ברירה. כך אם מגיעים לימים קשים, יהיה ניתן להיעזר בו. 

שיווק לא נכון

עצמאי חייב לחשוב כל הזמן כיצד הוא משווק את עצמו בצורה נכונה. לא כל פרסום הוא טוב ומנגד, אסור לו להימנע מפרסום ושיווק. הוא צריך להתנהל נכון בהיבט הזה, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת קהל היעד אליו הוא מעוניין לפנות. 

לא לקחת בחשבון את היקף העבודה וגודל העסק

אחת הסיבות בגינן עצמאים שנתבעים לא פעם על ידי לקוחות בגין עבודה רשלנית ולא מקצועית, צריכים לממש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, היא בגלל שהם "קופצים מעל הפופיק" ולוקחים על עצמם פרויקטים שאין להם אפשרות לעמוד בהם. זה יכול לגרום ללחץ עצום כדי לבצע עבודה גדולה שאולי אותו עצמאי לא יודע כיצד לבצע אותה או שאין לו את היכולת והמשאב לסיים אותה בזמן.

צריך לדעת מה התפוקה שאפשר לתת במסגרת זמן נתון סביר ולפעול בהתאם.
אם נעבוד נכון ובצורה שקולה, הרי שעם הזמן העסק יוכל לגדול והעצמאי יוכל לקחת על עצמו פרויקטים משמעותיים יותר. 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים