חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Seo Rush תוכן שיווקי >>

הפרעות אכילה בגילאי ההתבגרות: להבין את התופעה

 

נערים ונערות בגיל ההתבגרות, בהערכה רחבה בטווח הגילאים של 11-18, הם אכן יותר רגישים ופגיעים להתפתחות של הפרעות אכילה וזה נתון סטטיסטי מובהק ומקובל מאוד בתחום הטיפול בהפרעות האכילה

 

סיכון מוגבר בגיל ההתבגרות

נערים ונערות בגיל ההתבגרות, בהערכה רחבה בטווח הגילאים של 11-18, הם אכן יותר רגישים ופגיעים להתפתחות של הפרעות אכילה וזה נתון סטטיסטי מובהק ומקובל מאוד בתחום הטיפול בהפרעות האכילה. הפגיעות המוגברת הזו בגילאים אלו נובעת מכמה גורמים, למשל לחץ מקבוצת השווים בהקשר למראה חיצוני, סטנדרטים חברתיים לגבי מראה חיצוני ומשקל, אידיאל היופי "המשווק" על ידי אינספור מדיומים ואפיקים תקשורתיים ודיגיטליים, שינויים הורמונליים בגיל ההתבגרות. 

צרפו לזה את הקושי הרגשי והנפשי המובנה המלווה רוב מוחלט של נערים ונערות, וקיבלתם סיכון גבוה יותר להתפתחות ההפרעה. 

שכיחות התופעה במתבגרים ומתבגרות

גיל ההתבגרות מהווה תקופה קריטית בהקשר להתפתחות והתפרצות של הפרעת אכילה, כאשר מחלות כמו אנורקסיה, בולימיה, התקפי אכילה או הפרעת אכילה בלתי מסווגת מתפרצות לרוב בגילאים הללו. 

כדי לקבל תמונת מצב לגבי שכיחות התופעה, נתונים סטטיסטיים רשמים במדינת ישראל מדברים על שכיחות של 6%-8% מנערות ונשים בגילאי 15-24 אשר סובלות מסוג כלשהו של הפרעת אכילה מאובחנת ומוגדרת. כאשר חושבים על כך שנתון רשמי זה אינו כולל נערות מתחת גיל 15 וגם אינו כולל נערים, מדובר על הערכת חסר מהותית כאשר למעשה יש כנראה אחוזים גבוהים הרבה יותר המתמודדים ומתמודדות עם הפרעות אכילה.

עליה מתמדת בהפרעות אכילה – בגילאי ההתבגרות וגם בגילאים אחרים 

מחקרים עדכניים יותר וגם דיווחים של גורמי טיפול ורפואה "מהשטח", מצביעים על עלייה בשכיחות התופעה בקרב מתבגרים ומתבגרות וגם בקרב האוכלוסייה הכללית – כולל בילדים צעירים בגילאים שבעבר היה מאוד נדיר לראות אצלם התפתחות של הפרעת אכילה. כך שניתן לומר בצורה יחסית בטוחה כי שכיחות התופעה אצל מתבגרים ומתבגרות מגיעה אף לכ-10%. 

חשיפה מוגברת לרשתות חברתיות, פרסומות, פרסומים שונים בטלוויזיה ובמרחב הדיגיטלי, סביבה חברתית שבמובנים ומקרים רבים הפכה כיום לחודרנית, אלימה ושופטת הרבה יותר – כל אלו ועוד גורמים רגשיים, נפשיים וסביבתיים מעלים את השכיחות בקרב מתבגרים ומתבגרות וכאמור גם בקרב ילדים קטנים ומבוגרים. בהחלט בעיה עם השלכות פוטנציאליות קריטיות והרסניות על האנשים עצמם ועל החברה בכללותה. 

האם הגיל משפיע על סיכויי ההחלמה?

זה מאוד תלוי במקרה הפרטני, אבל באופן כללי בגלל שבגילאים צעירים יותר גם המוח וגם האופי והיבטים רגשיים ונפשיים אחרים הם יותר גמישים ו"פלסטיים" מבחינת התאמה ועמידות לשינויים, אז יש לא מעט מקרים בהם הטיפול בהפרעות האכילה בגילאי ההתבגרות ובגילאים צעירים יותר הוא אכן יותר "קל" ויותר יעיל מבחינת תוצאות, עמידות ארוכת טווח של תוצאות וחזרה להרגלי אכילה ודימוי גוף בריאים ומושכלים יותר. 

קרדיט לתמונה: צבר רפואה

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים