חיפוש

 

 
לדף הבית >>     buypost תוכן שיווקי >>

מתנות לראש השנה

 

כידוע, ראש השנה שלנו היהודים חל בא’ בתשרי. על פי המסורת היהודית, זהו יום בריאתו של היקום, ובאופן מתבקש- הוא כולל טקסים של התחדשות והיטהרות. למסורת בת אלפי השנים נוספו במהלך הזמן עוד מנהגים, ואחד מהם הוא... מתנות לראש השנה

 

על מנהג שהלך וקנה לו אחיזה במקומותינו

כידוע, ראש השנה שלנו היהודים חל בא’ בתשרי. על פי המסורת היהודית, זהו יום בריאתו של היקום, ובאופן מתבקש- הוא כולל טקסים של התחדשות והיטהרות. למסורת בת אלפי השנים נוספו במהלך הזמן עוד מנהגים, ואחד מהם הוא... מתנות לראש השנה. מנהג שהשתרש זה מכבר בשוק התעסוקה הוא מתן שי לעובדים. הגם שישנם מעסיקים שמרעיפים מתנות בשלל אירועים- כגון ט"ו בשבט, יום העצמאות או פורים, הליבה של חלוקת מתנות לראש השנה לעובדים הינה ביום הולדתו של העובד, בחג הפסח, ובחג בו אנו נעסוק כאן- ראש השנה.

רוב החברות מתחילות את טקס הענקת המתנות מבעוד מועד (תרתי משמע): כשבועיים לפני החג עצמו. ההיגיון העומד מאחורי חלוקת המתנות הוא הוקרת תודה והבעת הערכה לעובדים על מסירותם והשקעתם לאורך כל השנה (ואולי גם תיאום ציפיות לשנה הבאה...). וכך, ישנם אף מקומות אשר הפכו את החלוקה למעין מיני אירוע, הכולל מיקור חוץ: כל עובד יכול לבחור מתוך מגוון רחב של מכשירים, רהיטים או משחקי מחשב לילדים, ובמקרה הצורך הוא מקבל סיוע בשינוע השי הנבחר.

סוגי המתנות לראש השנה         

לחלופין, ישנם מקומות עבודה שיסתפקו במתן שי אחיד. אחת האפשרויות הנפוצות והמועדפות הינה מארז שי לחג, כזה שכולל פריטים מעשיים ושימושיים כאחד עבור ראש השנה. מארז כזה יכלול לרוב צנצנת דבש קטנה, פרליני שוקולד וסוכריות למיניהם, כלי בית כקעריות או כוסות, ובקבוקון יין. כאמור, הפריטים מסמלים התחדשות, שמחה ואיחול לשנה מתוקה, וכמובן שהם גם שימושיים לימי החג. אפשרו נוספת למתנה לרגל ראש השנה הינה מארז של בקבוקי יין- לרוב הם יכילו שניים או שלושה בקבוקים. לעומת זאת, ישנם מעסיקים המעדיפים לנקוט בגישה מעשית יותר, ויחלקו לעובדיהם כרטיסים עם אשראי במגוון חנויות ורשתות מוכרות- הלא זהו הגיפט קארד הנודע. גם כאן ישנו מרחב תמרון: ניתן לחלק גיפט קארד עם אשראי של מאה שקלים, וישנם מעסיקים נדיבים המפריזים עם סכום של פי עשרה מכך. על כל פנים, מדובר בבחירה המותירה לעובד את החופש לנצל את המתנה כרצונו, שכן כל הכרטיסים המחולקים כיום מוכרים בשלל בתי עסק מתחומים רבים ומגוונים.

מתנה בשילוב תרומה לקהילה

אפשרות נוספת אשר מקבלת תאוצה לאחרונה, הינה שיתוף בעלי מוגבלויות במנהג חלוקת המתנות. ישנן עמותות אשר מעסיקות בעלי מוגבלויות, והם אשר אמונים על הכנת המארזים שכאמור, מהווים את אחת האפשרויות העדיפות על מעסיקים רבים. באופן כזה, מעבר לערך המובנה שבהענקת מתנה בדמות מארז לעובדים והבעת תודה והערכה, ישנו ערך מוסף וחשוב במיוחד- הקניית תחושת סיפוק והגשמה של בעלי מוגבלויות, ושילובם בשוק התעסוקה. למותר לציין שבחירה באפשרות זו גם מהווה חיזוק משקי וניצול ראוי של משאבי אנוש. מתנות לראש השנה- ולא רק לעובדים!

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 
 

נעים להכיר, עובדה חקירות

חברת עובדה חקירות ומודיעין עסקי, פועלת בענף החקירות ומודיעין עסקי כבר למעלה משלושה עשורים, החברה הוקמה על ידי גב` זיוה ממוק מלכה, בעלת וותק רב בתחום החקירות במגוון תחומים רחב: חקירות אישות, חקירות מסחריות, חקירות מורכבות חובקות עולם.

יושבת על המחוג - ביקורת על ספר הביכורים של שרה הל כהן

 

ככל שאנו מתרחקים מהמאורעות האימתניים שחלו בתקופת השואה, אני חשה צורך עז יותר ויותר לעלותו לדיון. על כן, כשקיבלתי את ספר השירה של שרה ה”ל כהן לא היה לי ספק שאתעמק ואכתוב אודותיו.

מאמני שחייה: כיצד שחייה יכולה להקל על הסובלים מכאבי גב

 

מאמני שחייה: כותב המאמר יובל רותם הינו אלוף ישראל בשחייה, מאמן שחייני נבחרת ישראל, מנהיג שיטת לימוד חדשנית באווירה צעירה ורעננה לכל הגילאים. בניגוד לענפי ספורט אחרים, שחייה מאפשרת אימון של השרירים בלי להפעיל לחץ על הגב. המים תומכים בתנועת השרירים ומרככים את הזעזועים אשר פוגעים בגב... להמשך קריאה - כנסו!

 
 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים