חיפוש

 

 
לדף הבית >>     Mega Links - תוכן שיווקי >>

5 דברים חשובים שיש לבדוק בעת בחירת דיור מוגן

 

לא מעט אנשים מבוגרים בגיל השלישי ובגיל הפרישה, בוחרים לעבור ולהתגורר בדיור מוגן. הם עושים זאת מתוך הבנה שעדיף להם להתגורר במקום בו נמצאים אנשים אחרים בני גילם, שיהוו להם חברה, וכן במקום בו הם יוכלו לקבל שירותים שונים באופן מיידי וזמין

 

לא מעט אנשים מבוגרים בגיל השלישי ובגיל הפרישה, בוחרים לעבור ולהתגורר בדיור מוגן. הם עושים זאת מתוך הבנה שעדיף להם להתגורר במקום בו נמצאים אנשים אחרים בני גילם, שיהוו להם חברה, וכן במקום בו הם יוכלו לקבל שירותים שונים באופן מיידי וזמין.

בחלק מהמקרים, ההחלטה נובעת מהיבטים אישיים שונים. למשל, אם הילדים מתגוררים רחוק והם מפחדים לחוש תחושת בדידות, אם הם התאלמנו מבן או בת זוג ורוצים ליהנות מחיי חברה, וכן אם הם לא מרגישים בטוחים להתגורר לבדם. מעבר לדיור מוגן מאפשר ליהנות בסביבה הרבה יותר מוגנת, הרבה יותר נעימה ומתאימה לצרכים שלהם.

בישראל פועלים שורה של מתחמים ומרכזים אשר מאכלסים אנשים מגיל שישים ומעלה. מדובר במקומות המתאימים בעיקר לאנשים שפרשו מעבודתם, אך שהם עצמאים ופעילים שאינם תלויים באחרים, זאת להבדיל ממקומות כמו בתי אבות המטפלים באנשים הזקוקים לתמיכה סיעודית או אחרת.

דיור מוגן מיועד לאנשים שיכולים ורוצים ליהנות ממה שהמקום יכול להציע להם.

נקודות חיוניות לבחירת דיור מוגן בצורה נכונה

אחרי שבוחרים לעבור ולהתגורר במתחם שכזה, צריך לבחון היטב את האופציות השונות בשביל לבחור את בית הדיור הנכון.

בעוד וישנן נקודות שונות שיכולות להשפיע על תהליך הבחירה, להלן 5 מרכזיות שצריך לקחת בחשבון בטרם בחירה:

תשלומים – ראשית, צריך לבחון כמה זה עולה ומה מסלול התשלומים המוצע על ידי המקום. המסלולים המקובלים הם תשלום עבור הדירה במתחם וכן עבור השירותים שמקבלים.
כמו כן, אפשר למצוא מסלולים שונים המאפשרים לשלם את עיקר התשלום בצורה נוחה ומשתלמת.

קראו עוד אודות סקירת מחירים ומרכיבי העלויות השונות של דיור מוגן.

פעילויות – בכל מרכז ורשת של דיור מוגן מציעים שורה ארוכה של פעילויות המותאמות לדיירי המקום. מדובר בפעילויות כגון טיולים, אירועי תרבות, הרצאות, חדר כושר, בריכה ועוד.
ככל שהמקום מספק יותר פעילויות כך התנאים במקום הרבה יותר טובים, איכות החיים יותר גבוהה, ובאופן טבעי, הרבה יותר משתלם להתגורר בו.

סידורי אבטחה – אחת הסיבות שבגינן אנשים מבוגרים מבקשים לעבור לדיור מוגן זה אובדן תחושת הביטחון והרצון לחיות באזור מוגן ושמור. לכן חשוב לבדוק, מה הם סידורי האבטחה במקום, כיצד הם פועלים והאם באמת הם מקנים את תחושת הביטחון הרצויה.

מיקום – מתחמים של דיור מוגן ממוקמים הן בתוך אזורים מיושבים והן בשוליים שלהם. מי שיש לו משפחה, ילדים, נכדים, ירצה בוודאי לחפש מתחם דיור מוגן במקום זמין, נגיש, קרוב אליהם, מקום בו הם יוכלו להגיע ולבקר אותו, בין אם זה ברכב פרטי ובין אם זה בתחבורה ציבורית.

היה ומצאתם בית דיור באזורי ביקוש, בהם תוכלו ליהנות מדברים נוספים מסביב, הרווח הוא כפול.

חברה – לפני שמחליטים אם לעבור ולהתגורר במקום מסוים, יהיה נכון לבחון מי הם הדיירים במקום. ישנה חשיבות רבה להנאה בחברתם.

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים