חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בריאות >>

”סימול פארק” - חדר ראשון מסוגו נחנך בבי”ח ספרא לילדים

 

עמותת מקום מרפא-Place2Heal השלימה עיצוב חדר סימולציה ראשון מסוגו בבית החולים לילדים ספרא במרכז הרפואי שיבא בתל-השומר

 

עמותת מקום מרפא-Place2Heal, ובראשה המייסדת והמנכ"לית ג’ודי בוגן, הודיעה על השלמת חדר ייחודי בבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא במרכז הרפואי שיבא תל-השומר.
החדר, שקיבל את השם "סימול פארק", הינו חדר הדמיה (סימולציה) ראשון מסוגו בישראל, המדמה עבור ילדים חולים, בדיקות CT ו- MRI שיעברו, לקראת אבחון וטיפול עתידי. השימוש בחדר כבר החל.


העבודה על עיצוב החדר נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם צוות בית החולים, בראשות חגית שפיגל, מינהלנית בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא, והצוות החינוכי במרכז החינוכי ע"ש ויצמן, ובראשו מנהלת המרכז החינוכי, מיכל רז. הצוות החינוכי של המרכז החינוכי ע"ש ויצמן בבית החולים בנה תכנית מקיפה, המכינה את הילדים והילדות לקראת התהליך שיעברו, ומתמודדת באופן חווייתי עם כל השאלות והספקות שעשויות להעסיק אותם. 

עמותת מקום מרפא, שתרמה את המשאבים להקמת החדר הייחודי, הקדישה את החדר לזכר ג’וני בייקר, שחבריו מבני עקיבא אנגליה גייסו את הכסף לעיצוב ואבזור החדר, לאור המורשת של ג’וני "המשיכו בחיוך" (במקור: Carry on and smile).

החדר הראשון מסוגו נחנך בתאריך 6.9.23 באירוע מרגש, במעמד פרופ’ ארנון אפק, משנה למנכ"ל המרכז הרפואי שיבא, פרופ’ איתי פסח, מנהל בית החולים ספרא לילדים, פרופ’ מיכל סודק, מנהלת יחידת דימות ילדים בביה"ח ספרא לילדים, מיכל רז, מנהלת המרכז החינוכי ע"ש ויצמן בביה"ח ספרא לילדים, חגית שפיגל, אמרכלית ביה"ח ספרא לילדים, ג’ודי בוגן, מנכ"לית מקום מרפא-Place2Heal, צוות המרכז הרפואי והמרכז החינוכי, משפחה וחברים של ג’וני בייקר ז"ל ואורחים נכבדים נוספים.

חגית שפיגל: "החדר החדש והראשון מסוגו בישראל, מהווה בשורה בתחום הדימות בילדים. הכנה לבדיקות היא חלק בלתי נפרד ומשמעותי מהצלחת הבדיקה, על אחת כמה וכמה בקרב מטופלים ילדים החוששים מהצפוי להם. לבדיקות MRI ו-CT בפרט, נדרשת במיוחד הכנה נפשית ופיזית, שכן הצלחתן תלויה בשיתוף פעולה מצד המטופל. החדר החדש מסייע להפגת הלחץ בו שרויים ילדים והוריהם לפני הבדיקה, ותורם לתיווך הליכים רפואיים באופן ידידותי ומרגיע. אנו שמחים מאד על שיתוף הפעולה עם עמותת מקום מרפא והמרכז החינוכי ע"ש ויצמן בבית החולים ספרא לילדים, שנועד להעצים את חווית המטופל והשירות באופן הרגיש, המקצועי והמסור ביותר".

מיכל רז: "המרחב החינוכי ויצמן בבית החולים ספרא לילדים, שחרט על דגלו בשנים האחרונות לתווך לילדים וילדות הליכים רפואיים בבית החולים, מעלה הילוך. לצד פרוטוקולים חדשניים, שמפתח הצוות החינוכי-טיפולי לטובת הכנת הילדים לפרוצדורות רפואיות מגוונות, יזם המרכז את הקמת מרחב סימול פארק. מרחב זה מאפשר הכנה לבדיקות דימות, מתוך ראייה והבנה של עולם הילדים והמתבגרים. נשות מקצוע משלבות הקניית ידע ושיח רגשי, בשילוב התנסות חווייתית ייחודית ומותאמת. מטרת הצוות החינוכי, הפועל יחד עם הצוותים הרפואיים,  לאפשר לילדים וילדות לעבור בדיקות דימות מתוך הבנה, שליטה ושיתוף פעולה עם הצוותים הבודקים". 

ג’ודי בוגן: "הפרויקט הזה הוא משנה חיים. הרבה מאד מחשבה, דאגה וחמלה מעורבים בחדר, וחשיבה על איך נקל על ילדים את ההתמודדות עם טיפולים מורכבים שעליהם לעבור, לקראת ההחלמה המיוחלת.

"אני חוויתי צילומי CT ו-MRI כשהייתי בוגרת ואמא לילדים. אני יודעת כמה קשה התהליך לאישה בוגרת, ואני בטוחה שעבור ילדים, שמתמודדים עם מצב רפואי מורכב, חוסר הוודאות והאיום של חולי קשים יותר.

"הצוות הנהדר של בית חולים ספרא וצוות המחנכות הנפלאות במרכז החינוכי אחראים להיבטים הרפואיים והחינוכיים, והן עושות עבודה מצוינת! העמותה שלנו נכנסה לתמונה מהכיוון העיצובי, והבאנו אתנו תפיסות מבוססות מחקר, שמכניסות צבע ואור ומוסיפות נוחות ונראות למשוואה. תענוג גדול עבורנו לעבוד עם נשות מקצוע כאלה, ולדעת שביחד נשפר את איכות החיים של ילדות וילדים צעירים בישראל.
עד כה פעלנו לשיפוץ חדרים למבוגרים, והמעבר לשיפוץ ועיצוב לילדים מביא אתו הבטחה לעתיד טוב יותר."

עמותת מקום מרפא-Place2Heal הוקמה בשנת 2016 על ידי ג’ודי בוגן, לאחר שהתמודדה עם מחלת הסרטן ובחרה לשפר את הנראות והנוחות של מטופלים בבתי חולים בישראל. בעזרת עיצוב מבוסס מחקר, העמותה שואפת לשפר את חווית המטופל של החולים, עם דגש מיוחד על חולי סרטן, במהלך הטיפולים שהם עוברים.
העמותה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם בתי חולים, הזקוקים לשדרוג ושיפוץ של חדרים וחללים קיימים, ועוסקת בשיפוצם.
הסיסמא המובילה את פעילות העמותה היא Wellness by Design, והמטרה היא ללוות מטופלות ומטופלים במסע שלהם, באמצעות שיפוץ, עיצוב, חידוש, הוספת צבע והלבשה של חללים בבתי חולים.

ג’ודי בוגן מציינת כיום 14 שנה מאז החלימה ממחלת הסרטן. היא אובחנה בסרטן השד בשנת 2009, כששהתה בשליחות בארה"ב וטופלה שם. כשחזרה לישראל, והמשיכה את המעקב במרכז רפואי גדול, התרשמה לטובה מהרמה הגבוהה של הטיפול הרפואי, אך מצאה שהתנאים הפיזים בהם ניתנים הטיפולים לוקים בחסר, ולא משתווים לרמה של הטיפול המקצועי. היא בחרה להתמקד במשימה של שיפור הנראות של מרכזים רפואיים בארץ, והקימה את העמותה, כדי לשפר את התנאים הפיזיים בהם ניתנים טיפולים מצילי חיים בבתי חולים בישראל. 

בזכות תרומות מהקהילה, בארץ ובעולם, בעזרת אנשי ונשות מקצוע, ובהתבסס על גישת EBHD (עיצוב מבוסס מחקר של מרכזים רפואיים), ג’ודי בוגן דואגת לשפר את "חוויית הלקוח" של ילדים ובוגרים, המאושפזים בבתי חולים, מובילה פרויקטים של שיפוץ חללים קיימים, ודואגת לכך שמטופלים בני כל הגילאים ומכל קצוות הארץ יזכו לקבל טיפולים בסביבה מעודדת החלמה, בתנאים נאותים, שהם הרבה יותר נאים, נוחים ונעימים מאלה שהיו בישראל עד היום.

 

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים