חיפוש

 

 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

חברי קבוצות רכישה יכולים להתנתק מהבנק למשכנתאות

 

ב”איתנים סיטי” מציעים לחברי קבוצות רכישה להתנתק מהבנק המלווה ולקבל משכנתא בתנאים משופרים

 

מאז הקמת העיר מודיעין בשנת 1996, קם בה מספר מצומצם למדי של קבוצות רכישה וקבוצות רוכשים. במסגרת קבוצות אלה התאגדו מספר קונים פרטיים, יצרו קבוצה, ובנו ביחד דירות, ללא יזם, ישירות באמצעות קבלן, תוך כדי שהם חוסכים כסף רב. 

כשמצטרפים לקבוצת רכישה, עושים הכל ביחד. בוחרים את הקבלן המבצע ביחד, בוחרים את ספקי הקרמיקה ביחד, וביחד גם בוחרים בנק למשכנתאות. אך אליה וקוץ בה. מחויבים גם להתקשר עם בנק מלווה אחד וגם לקחת משכנתא ביחד, כשהמסלול הניתן לא בהכרח מתאים לצרכים וליכולות של כל חבר בקבוצה.

לדברי רועי צ’יפרוט, מנכ"ל איתנים סיטי, משרד יעוץ משכנתאות הממוקם במודיעין, בקבוצות רכישה נבחר בנק מלווה אחד לכל הפרויקט, ולכל חברי הקבוצה, ולכן לא מתקיים מכרז ריביות בין הבנקים השונים. לדבריו, המחירים הניתנים לקבוצות גבוהים מאלה הניתנים ליחידים. "הבנקים מתמחרים את קבוצות הרכישה במחיר גבוה יותר," הוא מסביר, "כיון שלא מדובר בהתנהלות רגילה מול קבלן אחד, אלא מול קבוצה, שמורכבת מהרבה גורמים, ויש בכך סיכון נוסף לבנק. לאור הסיכון שהבנק נוטל, התמחור גבוה יותר."

צ’יפרוט מסביר שלמרות זאת, ניתן בכל זאת להשתחרר מכבלי הבנק המלווה, ולחסוך עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. "עם קבלת המפתח לדירה, ההמלצה שלנו, כאנשי מקצוע, היא לבצע מיחזור של המשכנתא, ולבחון אפשרות לעבור לבנק אחר, כי יש פער בין תנאים שניתנים לקבוצה, לבין תנאים שיקבלו אדם או משפחה אחת."

צ’יפרוט מספר כי חברי קבוצת "גבעות מודיעין", שאוכלסה לפני כשנה וחצי, פנו אל הבנק המלווה שלהם בבקשה למחזר את המשכנתא, ונענו בשלילה, בטענה שלא ניתן למחזר משכנתא של חברי קבוצת רכישה. "בדיקה מעמיקה שלנו העלתה שדווקא אפשר למחזר את המשכנתא לכל הקבוצה, ולחסוך כסף רב לכל אחד מחבריה."

"חברי קבוצות רכישה מרגישים שהם ’שבויים’ של הבנק המלווה, ומצויים במלכוד. הנסיון שלנו בעבודה רבת שנים מול הבנקים למשכנתאות, מאפשר לנו לתת פתרון גם עבור החברים בקבוצות רכישה וקבוצות רוכשים. אנחנו מאפשרים להם למחזר את המשכנתא, ולהתאים אותה בדיוק ליכולת הכלכלית שלהם ולרצונות שלהם. העובדה שרכשו נכס באמצעות קבוצה לא צריכה להגביל אותם בהמשך. לא מדובר בקולקטיב, אלא בקבוצת פרטים, ולא מדובר בהתקשרות מחייבת לכל החיים. זו לא חתונה קתולית. אנחנו יודעים להציע לחברי קבוצת רכישה מסלול, שיאפשר להם להתנתק מהבנק המלווה, ולחבור לבנק שיתן להם תנאים מיטביים שיתאימו להם בדיוק."

צ’יפרוט מספר על משפחת וגשל, שרכשה נכס בקבוצת רכישה, והתקשרה עם בנק מסוים במסגרת הקבוצה. "המשכנתא שקבלו כקבוצה חייבה אותם לשלם סכום של 5,300 ₪ מדי חודש, לתקופה של 25 שנים. לאחר עבודה מאומצת, הצלחנו לבנות עבורם מסלול עם תמהיל מדויק יותר עבורם, להוריד את ההחזר החודשי ל-3,400 ₪ לחודש, לתקופה של עד 20 שנה, לקצר את חיי המשכנתא ולחסוך להם עשרות אלפי שקלים."

זאביק וגשל: "איתנים סיטי עשו בדיוק מה שהתחייבו לעשות - העברת המשכנתא לבנק אחר. מדובר בתהליך מאד מורכב שניסינו לעשות לבד במשך כמה חודשים ולא הצלחנו. זהו הישג ענק. בזכות הקשרים והרישות שלהם מול הבנק, הם הצליחו לקבל הצעה טובה יותר מזו שהייתה לנו, בתמהיל ובריביות שיאפשרו לנו חסכון של כסף."

אפרת וגשל: "תחום ההתמחות של איתנים סיטי הוא עבודה עם קבוצות רכישה. זה יתרון משמעותי. חברות אחרות שפנינו אליהן העדיפו לא להתעסק אתנו, ואמרו לנו לסיים את התהליך ואז לבוא אליהן. באיתנים סיטי אמרו לנו שאין בעיה, ושינסו לעזור לנו. הם הובילו אותנו בכל התהליך, ובכל השלבים, בכל מה שצריך."

ציפרוט: "הנסיון הרב שלנו בשוק המשכנתאות מקצר תהליכים וחוסך כסף. אנחנו יודעים להתמודד עם סוגים שונים של עסקאות, שלא כל יועץ משכנתאות התנסה בהם. כך גם עם קבוצות רכישה.

"העובדה שאנחנו עובדים מול כל הבנקים למשכנתאות, ולא רק עם בנק אחד, הקשר שלנו עם סניפי בנקים בכל רחבי הארץ, ולא רק בעיר מודיעין, מאפשרים לנו להשיג ללקוחות המשרד שלנו את התנאים האופטימלים. אנחנו עוזרים להם להשתחרר מכבלי הבנק המלווה של הקבוצה, מהתנאים המגבילים של המשכנתא הקבוצתית, ומלווים אותם במעבר לבנק משכנתאות אחר, שמעניק להם תנאים טובים בהרבה, שמתאימים להם בדיוק."

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 
 

נעים להכיר, עובדה חקירות

חברת עובדה חקירות ומודיעין עסקי, פועלת בענף החקירות ומודיעין עסקי כבר למעלה משלושה עשורים, החברה הוקמה על ידי גב` זיוה ממוק מלכה, בעלת וותק רב בתחום החקירות במגוון תחומים רחב: חקירות אישות, חקירות מסחריות, חקירות מורכבות חובקות עולם.

יושבת על המחוג - ביקורת על ספר הביכורים של שרה הל כהן

 

ככל שאנו מתרחקים מהמאורעות האימתניים שחלו בתקופת השואה, אני חשה צורך עז יותר ויותר לעלותו לדיון. על כן, כשקיבלתי את ספר השירה של שרה ה”ל כהן לא היה לי ספק שאתעמק ואכתוב אודותיו.

מאמני שחייה: כיצד שחייה יכולה להקל על הסובלים מכאבי גב

 

מאמני שחייה: כותב המאמר יובל רותם הינו אלוף ישראל בשחייה, מאמן שחייני נבחרת ישראל, מנהיג שיטת לימוד חדשנית באווירה צעירה ורעננה לכל הגילאים. בניגוד לענפי ספורט אחרים, שחייה מאפשרת אימון של השרירים בלי להפעיל לחץ על הגב. המים תומכים בתנועת השרירים ומרככים את הזעזועים אשר פוגעים בגב... להמשך קריאה - כנסו!

 
 

 

 

 

 

ברקי יש לי שאלה
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים