חיפוש

 

 
לדף הבית >>     נדלן מקומי >>

היועצים שלך ברכישת הנכס / חיליק איטח

 

4 אנשי מקצוע חשובים שיש לקחת בחשבון בתהליך רכישת דירה. 4 אנשי מקצוע חשובים שיש לקחת בחשבון בתהליך רכישת דירה. רכישת דירה זאת העסקה הגדולה והמשמעותית ביותר בחייהם של רוב האנשים

 

לפניכם ריכזתי 4 אנשי מקצוע חשובים שיש לקחת בחשבון בתהליך רכישת דירה:

1. מתווך: לא פעם נתקלנו באנשים אשר מעוניינים לרכוש נכסים ללא עזרתו של מתווך. מעבר לאובדן הזמן היקר שלכם בתהליך חיפוש וסינון הדירה, קיימים יתרונות רבים לרכישת נכס בעזרת מתווך: מתווך מקצועי עשוי להציג לכם פרטים חשובים על דירות שנמכרו באזור, לאתר לכם את הנכס המתאים לדרישותכם ולתקציב ,לסייע לכם בתהליך המשא ומתן כצד ג’ מול הצד שמוכר את הנכס. יחסוך לכם זמן וכסף במחיר זניח יחסית לרווח מעסקת נדל"ן משתלמת.

כמובן, שבמידה ובחרתם להיעזר בשירותיו של מתווך, עליכם לוודא שהנו בעל רישיון תיווך בתוקף, חבר בלשכת המתווכים שכפוף לאתיקה המקצועית, לבחון היטב את הידע המקצועי, המוניטין והניסיון שלו בתחום.

2. מהנדס: יש לבצע בדיקה של הדירה המוצעת-בדק בית. בדירת מגורים יש מערכות רבות כמו אינסטלציה, חשמל ומים, ולכן כדאי להיעזר במומחה שיבדוק את מצב הדירה לפני שחותמים על חוזה. כמו כן, מומלץ לבקר בנכס לפחות פעמיים, כשפעם אחת תתבצע באור יום. בדיקה מקצועית של הדירה תועיל בחשיפת בעיות בטיחות, באיתור חריגות בנייה לפני השלמת הקנייה ובקבלת הערכה של עלויות עתידיות הנדרשות לביצוע בנכס. כמו כן, שימוש בממצאי הבדיקה יכול לסייע למשא ומתן על מחיר הדירה.

3. יועץ משכנתא: יש להיזהר מתכנון לקוי. רוכשי דירות רבים נוטים לקחת משכנתא מעבר ליכולתם האמיתית, וכזאת שאינה מתאימה לצרכים האישיים שלהם. אמנם הבנקים יבדקו את המצב הפיננסי של הקונים ואת יכולת ההחזר, אבל האינטרס שלהם הוא למכור משכנתא ולעמוד ביעדים של מנהליהם. אחת הטעויות הנפוצות של רוכשי דירות היא לחתום על חוזה (גם זכרון דברים נחשב חוזה מחייב) — ואחר כך לגלות בבנק כי אין להם יכולת לממן את רכישת הדירה. לפיכך, מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות עצמאי, שיכול לתת דגשים אישיים ומותאמים לצרכים הנוכחיים והעתידיים של הרוכשים.

יועץ כזה יכול גם לעזור במשא ומתן מול הבנקים, מפני שהוא מכיר את תנאי הבנקים המשתנים חדשות לבקרים. בשורה התחתונה, הוא יוכל לחסוך לקונים עשרות אלפי שקלים. רוכשים רבים שאינם מביאים בחשבון עלויות נוספות הנלוות למחיר הדירה, כמו מס רכישה, שכר טרחה של מתווך, שכר טרחה לעורך הדין, הובלות, עלויות העמדת משכנתא, אדריכלים, שמאים ותיקונים ושיפוצים בדירה החדשה. הוצאות אלה יכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים, ולכן מומלץ לקחת בחשבון סכום של עוד 5%–10% משווי הדירה.

4. עו"ד מקרקעין: חשוב למנות עורך דין ובזמן. ההיבט המשפטי הוא החשוב ביותר, בין היתר מכיוון שדברים רבים יכולים להשתבש מבחינה זו. למשל, אדם שמוכר דירה שאינה בבעלותו או דירות שנמכרות עם עיקולים רשומים, שעבודים, הערות אזהרה או צווי הריסה.

כדי להימנע מכך אל תיעזרו בעורך הדין של הקבלן, אם אתם רוכשים דירה מקבלן — מפני שהוא מייצג את האינטרסים של הקבלן. כדאי למנות עורך דין מומחה מטעמכם, שיבדוק את החוזה ואת מצבה המשפטי של הדירה. רוכשים רבים עושים טעות וממנים את עורך דינם בשלב מאוחר — ואף לאחר שסוכמו פרטים רבים מול המוכר. מלבד מחיר הדירה ומועד מסירתה אל תסכמו עם המוכר פרטים כלשהם ואל תחתמו על אף מסמך בלי שהתייעצתם עם עורך דין.

ראוי להדגיש כי גם זיכרון דברים מהווה חוזה מחייב — ולכן יש להימנע מחתימה עליו בלי להתייעץ עם עורך דין. השתדלו למנות עורך דין כבר בשלב חיפוש הדירה. עורך דין טוב ומקצועי יידע לייעץ, ללוות ולייצג אתכם מראשיתו של התהליך, כך שכבר בשלבים מוקדמים יהיה לכם למי לפנות.

לסיכום: רכישת דירה היא עסקה גדולה, מורכבת ובעלת סיכונים רבים. באמצעות אנשי מקצוע טובים תוכלו למזער את הסיכונים, ולבצע את העסקה בצורה הטובה ביותר.

שלכם ובשבילכם,  חיליק איטח נדל"ן 

 

יש לכם עוד שאלות לחיליק איטח - מתווך, מתווך מאסטר, מאסטר, יועץ השקעות בנדלן, קלר וויליאמס, יועץ נדלן, נדלן? כנסו!

0526745151   הפייסבוק שלי

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 
 

נעים להכיר, עובדה חקירות

חברת עובדה חקירות ומודיעין עסקי, פועלת בענף החקירות ומודיעין עסקי כבר למעלה משלושה עשורים, החברה הוקמה על ידי גב` זיוה ממוק מלכה, בעלת וותק רב בתחום החקירות במגוון תחומים רחב: חקירות אישות, חקירות מסחריות, חקירות מורכבות חובקות עולם.

יושבת על המחוג - ביקורת על ספר הביכורים של שרה הל כהן

 

ככל שאנו מתרחקים מהמאורעות האימתניים שחלו בתקופת השואה, אני חשה צורך עז יותר ויותר לעלותו לדיון. על כן, כשקיבלתי את ספר השירה של שרה ה”ל כהן לא היה לי ספק שאתעמק ואכתוב אודותיו.

מאמני שחייה: כיצד שחייה יכולה להקל על הסובלים מכאבי גב

 

מאמני שחייה: כותב המאמר יובל רותם הינו אלוף ישראל בשחייה, מאמן שחייני נבחרת ישראל, מנהיג שיטת לימוד חדשנית באווירה צעירה ורעננה לכל הגילאים. בניגוד לענפי ספורט אחרים, שחייה מאפשרת אימון של השרירים בלי להפעיל לחץ על הגב. המים תומכים בתנועת השרירים ומרככים את הזעזועים אשר פוגעים בגב... להמשך קריאה - כנסו!

 
 

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים