חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

עונת הנדידה - המלצה על ספר הביכורים של קארינה ס.לינצקי

 

ספר הביכורים של האמנית והמשוררת קארינה ס.לינצקי יצא לאור לפני כשנה בהוצאה ”עיתון 77”, ובו יעסוק הטור הבא. להמשך קריאה - כנסו...

 

עונת הנדידה - קארינה ס.לינצקי / המלצה מאת: יעל רן

קארינה ס.לינצקי הינה אמנית ומשוררת ירושלמית. נולדה בברית המועצות לשעבר ועלתה לארץ בשנת 1992 מסנט פטרבורג. בוגרת תואר שני בהצטיינות בחוג ללימודי תרבות מהאוניברסיטה העברית. פרסמה שירים בכתבי עת רבים, חברה בבריגדה התרבותית וכן בוגרת תוכנית "ליבה" לכותבים מטעם רשות הצעירים בעיריית ירושלים. ספר ביכוריה "עונת הנדידה" יצא לאור לפני כשנה בהוצאת "עיתון 77".

את קארינה זכיתי להכיר לפני מס’ שנים באמצעות המדיה החברתית, ומאז שנחשפתי ליצירותיה המשכתי לעקוב אחריה בעניין ובאדיקות.

ספר ביכוריה, הנקרא: "עונת הנדידה" מחולק לשישה שערים מרכזיים.
לאורך הספר ניתן למצוא את מוטיב הנדידה בכל אחד מן השערים: נדידה מאהבה לבדידות ("עוד יום -/ על מחבת ביצת העין / מביטה בבדידותי", "אילו היו נופלות/ מחיצות הלב בינינו / כחומת ברלין, היו מתפוררים/ יחסי הגומלין של הפחד. / אילו נמדד כעגוע / בצפיפיות אוכלוסין/ היינו שתי רכבות תחתיות/ בסין הקומוניסטית/ מתנגשות בתשוקה אנכרוניסטית"), נדידה ממולדתה לארץ ישראל - הכוללת מבט אמיץ ומפוקח על הליך הגיור והקליטה בארץ חדשה ("מול השילוש הקדוש / ישבתי הדוקה,/ לבי כבד עלי כמו חרב./ שאלוני על תפילה לעת ערב / ולעת בוקר,/ האם עולה לי אמונתי ביוקר,/ במה התברך המזון,/ מהו החזון,/ עד כמה מודה אני,/ עד כמה עשני כרצונו/ מהצלע- וליבי היה סלע, / אנוכי אשת לוט,/ מבטי מופנה אחורנית/ בשתיקת לילית"). נדידה מהחיים אל המוות (החושפת רבדים עדינים מבית הוריה). בשער האחרון הנקרא, "חוטי חשמל של געגועים", נראה כי כמו הזמן שתלוש מניסים אך תמיד מתחיל מחדש כך גם הדוברת בוחרת להסתכל במבט מורם הלאה, בהשלמה עם עברה ("אולי גם השנה ירד הלובן על עירי ירושלים:/ קסמים של אמונות קטנות בין הערביים,/ חדרי ישקוט ושביל תקווה ימצא,/ אני אלך על בהונות ואתרצה").

כתיבתה של קארינה מאופיינת במוזיקליות רבה, נוכח שימוש תדיר במבנה, במצלול ובחריזה. ניכרת השפעה רבה של עיר מגוריה (ירושלים) על כתביה, שהרי היא מוזכרת ברבים משיריה (וזאת בדומה לשירתו של עמיחי). יתרה מכך, ישנם אזכורים למאורעות ודמויות היסטוריות, תוך שימוש במטפורות ובדימויים מיוחדים .

קארינה מצליחה ללהטט בכישרון רב לא רק בין אז להיום – בחשיפת טפחים מזכרונות חייה והווייתה כאישה בוגרת, אלא גם בקשר בין מקום הולדתה לבין הארץ החדשה. אלו מאפשרים לה ליצור שפה מיוחדת, ולהעניק לנו הקוראים הזדמנות להיחשף לשינויים עדינים ומשמעותיים בחייו של אדם העובר מנקודה משמעותית אחת לאחרת, שסופם מבט רך כלפי הבאות.

הספר ראה אור בהוצאת: "עיתון 77", עריכה: אלי אליהו, איור כריכה: שרון ובר - צביק.


*השיר המצורף נלקח מתוך השער השישי, עמ’ 110.

לקריאת ביקורות על ספרי שירה נוספים לחצו על הלינק: עט לשירה - יעל רן
מצאו אותי גם ב-f

 
 
 
סרטון  mcity

סרטון mcity

סיפורו של יולי לב

סיפורו של יולי לב

 
 

נעים להכיר, עובדה חקירות

חברת עובדה חקירות ומודיעין עסקי, פועלת בענף החקירות ומודיעין עסקי כבר למעלה משלושה עשורים, החברה הוקמה על ידי גב` זיוה ממוק מלכה, בעלת וותק רב בתחום החקירות במגוון תחומים רחב: חקירות אישות, חקירות מסחריות, חקירות מורכבות חובקות עולם.

יושבת על המחוג - ביקורת על ספר הביכורים של שרה הל כהן

 

ככל שאנו מתרחקים מהמאורעות האימתניים שחלו בתקופת השואה, אני חשה צורך עז יותר ויותר לעלותו לדיון. על כן, כשקיבלתי את ספר השירה של שרה ה”ל כהן לא היה לי ספק שאתעמק ואכתוב אודותיו.

מאמני שחייה: כיצד שחייה יכולה להקל על הסובלים מכאבי גב

 

מאמני שחייה: כותב המאמר יובל רותם הינו אלוף ישראל בשחייה, מאמן שחייני נבחרת ישראל, מנהיג שיטת לימוד חדשנית באווירה צעירה ורעננה לכל הגילאים. בניגוד לענפי ספורט אחרים, שחייה מאפשרת אימון של השרירים בלי להפעיל לחץ על הגב. המים תומכים בתנועת השרירים ומרככים את הזעזועים אשר פוגעים בגב... להמשך קריאה - כנסו!

 
 

 

 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים